آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد مواد غذایی که هرگز آنها را نباید با معده خالی بخورید با مصرف این میوه خوشمزه و آبدار جوان شوید اگر از زندگی خسته و کلافه شده‌اید، بخوانید چرا دمای روغن زمان سرخ کردن اهمیت دارد؟ چرا باید به قول‌هایی که به فرزندتان می‌دهید عمل کنید؟ ۵ ماده غذایی که مصرف منظم آنها به افزایش هوش کمک می‌کند ویزیت‌های نجومی روانشناسان | از ۳۵۰ هزارتومان تا ۲ میلیون تومان! کلاس‌های دانشگاه‌ها تعطیل شدند (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) پرشدگی کامل ۱۱ سد کشور در پی بارش‌های بهاره + جدول بدون تفریح، «زن» افسرده و «خانواده» مختل می‌شود اهمیت خوردن صبحانه برای دانش‌آموزان | کودکان به چه ویتامینی نیاز دارند؟ آیا راهی برای افزایش قد کودکان و نوجوانان وجود دارد؟ درد در سنین رشد را جدی بگیرید آیا استفاده از تابه‌های نچسب را باید کنار گذاشت؟ آیا مابه‌التفاوت حقوق بازنشستگان تامین‌اجتماعی در اردیبهشت پرداخت می‌شود؟ افزایش حقوق بازنشستگان منتظر تایید هیات دولت است جزییات افزایش وام بازنشستگان و مبلغ اقساط و توضیحات بانک رفاه کارگران (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) پله‌نوردان بیشتر عمر می‌کنند | متخصصان از تاثیرات شگرف این فعالیت ورزشی بر سلامت می‌گویند پیش‌بینی رگبار باران در برخی نقاط کشور (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

مرکز تحقیقات یوزپلنگ آسیایی تاسیس می‌شود

  • کد خبر: ۲۴۲۱۳
  • ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶
مرکز تحقیقات یوزپلنگ آسیایی تاسیس می‌شود
معاون محیط‌زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط‌زیست از تاسیس مرکز تحقیقات یوزپلنگ آسیایی در آینده خبر داد و از تمام فعالان محیط‌زیست خواست تا به کمک این طرح بیایند.
به گزارش شهرآرانیوز، کیومرث کلانتری در خصوص فرآیند انتقال یوزپلنگ‌های پارک پردیسان، ضمن تبریک به دوستداران یوزپلنگ ایرانی به خاطر این موفقیت گفت: امروز شاهد بازگشت یوزپلنگ از غربت به زیستگاه خودش هستیم، حدود هفت سال پیش دو یوزپلنگ از میاندشت و توران به پارک پردیسان منتقل می‌شوند برای تکثیر در اسارت، دو سال قبل نیز توله یوزی از متخلفین میاندشت گرفته می‌شود که به پارک پردیسان منتقل شد.
وی، شرایط خاص زیستگاهی تهران را علت شکست پروژه تکثیر در اسارت برشمرد و گفت: بعد از بررسی‌های ۶ ماهه به این نتیجه رسیدیم که یوزپلنگ‌ها را به یکی از زیستگاه خودشان ببریم تا آنجا زادآوری کنند که پارک ملی توران انتخاب کارشناسان بود.
کلانتری در خصوص محیط یوز‌ها گفت: فضایی که در توران وجود دارد یک سایت از قبل مهیا شده که با اندکی تغییرات میزبان این سه یوزپلنگ است، امیدواریم با یوز‌هایی که در منطقه زیست می‌کنند امکان زادآوری این گونه در معرض انقراض که کمتر از ۳۰ یوز است، را داشته باشیم.
به گفته وی سازمان حفاظت محیط زیست به دنبال مداخله در زیست گونه‌ها نیست، اما این سازمان به خاطر تامین جمعیت پشتیبان این پروژه‌ها را اجرا می‌کند.
کلانتری ضمن تشکر از همه دلسوزی‌های فعالان محیط زیست خطاب به آن‌ها گفت: این پروژه در هفت سال گذشته در پردیسان موفق نبوده است و چاره‌ای به جز انتقال به زیستگاه اصلی خودشان نداشتیم، از طرف دیگر سن اینگونه در حال بالا رفتن بود که دیگر کارایی و اثربخشی خود را از دست می‌دادند.
معاون محیط‌زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: برای حفظ این گونه مناطق جدیدی را حفاظت شده اعلام می‌کنیم تا این گونه به راحتی در زیستگاه خودادامه حیات دهد.
کلانتری گفت: مرحله بیهوشی، انتقال و رهاسازی این سه یوزپلنگ با موفقیت انجام شد و اکنون هر سه این حیوانات در صحت و سلامت کامل در زیستگاه خود حضور دارند.

منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->